På Otto Casino är vi fast beslutna om att skydda och respektera din integritet och behålla våra kunders förtroende och tillit.
Detta sekretessmeddelande förklarar hur och varför dina personuppgifter samlas in genom användning av vår webbplats www.Otto Casino.com och alla varianter av denna, inklusive vår mobilapp (”Webbplatsen”) och hur de lagras på ett säkert sätt.
Otto Casino är Spooniker Limited,, ett företag registrerat den 19 juli 2018 i Malta, med företagsregistreringsnummer C 87460, och med sitt registrerade kontor och företagsadress på Level 6, The Centre, Tigne Point - Sliema, TPO 0001 – Malta;, personuppgiftsansvarig enligt detta meddelande. Otto Casino är ett varumärke som tillhör Kindred Group plc (”Kindred Group”). Kindred Group är noterade på börsen Nasdaq OMX Nordic i Stockholm och är en av de största noterade online-speloperatörerna på den europeiska marknaden. Företaget grundades 1997, har stor kompetens inom online-spel och är ledande inom att tillhandahålla innovativa lösningar inriktade på att skydda kunder, öka transparens och en säkrare och tryggare spelmiljö. Du kan hitta mer information på www.kindredgroup.com.
Kindred Group verkar på olika marknader och inom olika jurisdiktioner och har följande varumärken i sin portfölj: Unibet, Bingo.com, Storspelare, MariaCasino, Vlad Cazino, 32Red, Casinohuone, Pokerihuone, Veikkaushuone, Kolikkopelit, Otto Casino.
Du kan kontakta oss på flera sätt.
För allmänna frågor, tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst via e-post eller livechatt – vänligen besök vår sida Kontakta oss.
Om du har specifika frågor om dina personuppgifter eller hur vi använder dessa, vänligen kontakta vårt personuppgiftsombud.
Vi samlar in personuppgifter när du samverkar med oss och när du använder våra tjänster (”Tjänsterna”). Ibland tillhandahålls denna information till oss av dig, som när du registrerar dig för första gången och när du använder våra produkter eller kontaktar oss. Ibland ger tredje part eller offentligt tillgängliga källor oss information om dig.
Information som du lämnar till oss
Vid registrering:
Genom din användning av Otto Casinos tjänster:
Information du frivilligt delat med oss eller annan offentlig information, så som sociala medier.
Andra källor till personuppgifter
Information om tredje part
Om du ger oss personlig information om någon annan (exempelvis via ett Värva en vän-system) ska du inte göra detta utan deras tillåtelse. När information tillhandahålls av dig om någon annan, eller någon annan avslöjar information om dig, kan denna information läggas till den eventuella personliga informationen som vi redan har, och den kommer användas på sätt som beskrivs i detta sekretessmeddelande. Denna lista av typer av personuppgifter som samlas in av Otto Casino är inte uttömmande och ytterligare information kan begäras in från dig när Otto Casino anser att det är rättvist och nödvändigt att göra detta.
Särskilda kategorier av uppgifter
Personuppgifter som samlas in av Otto Casino kan inkludera så kallade ”särskilda kategorier av uppgifter”, såsom uppgifter som avslöjar hälsa (relaterat till ansvarsfullt spelande) (se avsnitt 5 D).
Vi har infört ytterligare åtgärder för att skydda dina känsliga personuppgifter och dess konfidentialitet (se avsnitt 11).
Vi erkänner tilliten och förtroendet våra kunder har för oss som en tjänsteleverantör. I gengäld är Otto Casino öppna rörande varför vi samlar in dina uppgifter. Först och främst är det viktigt att samla in din information för att kunna erbjuda dig de tjänster och de produkter som du vill ha. Dina uppgifter används dessutom för att göra din upplevelse mer personlig och för att förbättra din upplevelse när du använder våra tjänster samt för att kontakta dig då och då med viktig information. I vissa fall behöver vi samla in och använda din information för att följa lagen. Enligt lagen om dataskydd måste vi också identifiera en specifik laglig grund på vilken vi behandlar din personliga information. Vi förlitar oss på olika grunder för olika bearbetningsaktiviteter.
A) Enligt kontraktet – när det är nödvändigt för utförandet av ett kontrakt som du är part i. Våra Allmänna villkor, som du godkände vid registrering, anger villkoren i kontraktet och de Tjänster som vi tillhandahåller:
För att göra våra tjänster tillgängliga för dig som en del av vårt kontrakt
B) Under berättigade intressen – Det är nödvändigt att bearbeta dina uppgifter för de ändamål som anges nedan, utom där våra intressen bryter mot intressen, rättigheter eller friheter hos berörda personer (som du). För att avgöra om vi kan behandla dina uppgifter på grundval av detta kommer vi att överväga ett antal faktorer, såsom vad du fick veta vid den tidpunkt då du tillhandahöll dina uppgifter, vilka dina förväntningar är angående bearbetningen av uppgifterna, uppgifternas natur och effekterna denna bearbetning har för dig.
För att göra din upplevelse mer personlig
För att förbättra våra tjänster och produkter
För att kontakta och samverka med dig
För att göra ditt spel säkrare och roligare
C) Enligt rättslig skyldighet – när det är nödvändigt för att följa obligatoriska lagliga skyldigheter som vi omfattas av enligt EU eller lokala lagar:
D) Med ditt samtycke
Marknadsföring och marknadsundersökning
Vi skickar relevanta erbjudanden och nyheter till dig om våra produkter och tjänster på ett antal sätt, inklusive via e-post, sms, telefonsamtal, post, riktade annonser på sociala medier, men endast om du tidigare har godkänt att få dessa marknadsföringskommunikationer. När du registrerar dig hos oss kommer vi fråga dig om du vill få marknadsföringskommunikationer, och du kan ändra dina marknadsföringsval online, via telefon eller i skrift vid alla tillfällen.
Vi kan använda information som vi har om dig för att visa dig relevant annonsering från hemsidor från tredje part (t.ex. Facebook, Google, Instagram, Snapchat och Twitter). Om du inte vill få riktade annonsmeddelanden från oss, tillåter vissa hemsidor från tredje part dig att begära att inte se meddelanden från specifika annonsörer på den webbplatsen i framtiden. Om du vill stoppa alla personliga tjänster från oss, inklusive riktade annonsmeddelanden på hemsidor från tredje part kan du kontakta vår Kundtjänst (se avsnitt 3) eller vårt personuppgiftsombud för att inaktivera personliga tjänster. Vi vill också höra dina åsikter för att hjälpa oss att förbättra våra tjänster, så vi kan kontakta dig för ändamål rörande marknadsundersökningar. Du kommer alltid att tillfrågas om du vill delta i våra marknadsundersökningar.
E) Särskilda kategorier av uppgifter
Vi kommer endast behandla sådana uppgifter om:
Otto Casinos hemsidor och appar använder cookies för flera syften.
Vi använder cookies för följande syften:
1. för att identifiera kontoinnehavarens (enligt definitionen i Otto Casinos Allmänna villkor) föredragna språk, så att det automatiskt kan väljas när kontoinnehavaren återvänder till webbplatsen,
2. för att säkerställa att insatser som placerats av kontoinnehavaren är kopplat till kontoinnehavarens spelkupong och konto,
3. för att säkerställa att kontoinnehavaren får eventuella bonusar för vilka de är berättigade, och
4. för analys av webbplatsens trafik, så att Otto Casino kan göra lämpliga förbättringar.
Mer information kan hittas i vår Cookies Policy.
Vi delar inte dina personuppgifter med tredje part utanför Kindred Group för marknadsföringssyften. Det finns dock omständigheter när vi delar dina personuppgifter med andra företag i Kindred Group, med tredje part som tillhandahåller tjänster till dig å våra vägnar och med andra tredje parter i samband med att våra lagliga skyldigheter följs. Andra exempel på när vi delar din personliga information inkluderar när vi går in i någon form av fusion eller företagsförsäljning, eftersom kundernas personuppgifter troligtvis är inkluderade i försäljningen/överföringen. Även när den delas ser vi till att din personliga information endast används för de ändamål som beskrivs i detta sekretessmeddelande.
Med andra företag inom Kindred Group
Vi kan dela de personuppgifter vi samlar in med andra företag i Kindred Group för följande ändamål:
Med tredje part
Vi kan dela personuppgifter med tredje part i följande omständigheter:
De personuppgifter som vi samlar in från dig kan överföras till, och lagras på, en destination utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (”EES”). De kan också bearbetas av företag som verkar utanför EES som arbetar för oss eller för en av våra tjänsteleverantörer. Till exempel kan de dataservrar som används för att vara värd för en webbplats vara belägna utanför EES – detta är inte ovanligt med tanke på att internet är en global miljö. Din personliga information kan lagras på en plats som erbjuder en annan nivå av dataskydd än i EES, inklusive Australien, Serbien, Indien och USA. För att säkerställa att din personliga information fortfarande är säker när den överförs på detta sätt kommer vi ta alla rimliga steg för att behålla en lämplig skyddsnivå i enlighet med denna policy.
Alla överföringar av din personliga information till en plats utanför EES kommer att baseras på:
För mer information om överföringar av din personliga information och / eller de skyddsåtgärder som har genomförts (inklusive hur du får en kopia av dessa), vänligen kontakta vår dataskyddsombud.
Vi kommer bara att behålla din information så länge som behövs för att uppfylla de syften för vilka de samlas in.
Medan du är kund måste vi behålla din information för att uppfylla våra juridiska och avtalsenliga krav. Men när du slutar använda Otto Casino tjänster, kommer vi fortfarande att behålla din personliga information under en tidsperiod. Det finns flera anledningar till varför vi behåller din information, bland annat:
För att följa lagliga skyldigheter enligt EU / lokala lagar (till exempel regler för penningtvätt eller licensregler);
Vi erkänner att du enligt lag och under vissa villkor har ett antal rättigheter angående personlig information som vi har om dig. Om du vill utöva dessa rättigheter bör du kontakta vårt personuppgiftsombud med hjälp av de uppgifter som anges ovan i avsnitt 3. Dessa rättigheter inkluderar rätten att få tillgång till och rätta till den personliga informationen vi har om dig, ändra och radera rätten att radera personlig information som vi har om dig, rätten att begränsa eller invända mot behandlingen av dina personuppgifter,, rätten att återkalla samtycke och rätten till dataöverförbarhet. Du har också rätt att klaga till din dataskyddsmyndighet om du är oroad över hur vi behandlar din information. Dessutom har du vissa rättigheter avseende automatiserat beslutsfattande och "profilering". Ytterligare information och råd om dina rättigheter kan erhållas från vår ledande dataskyddsmyndighet, Office of Information and Data Protection Commissioner (”IDPC”), på Malta eller från dataskyddsmyndigheten i Sverige, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
Den personliga informationen vi ber om vid registrering är obligatorisk (såvida det inte anges i formuläret som valfritt) och vi behöver den för att kunna behandla din registrering, kontakta dig och följa spel- och finanslagar som du är föremål för. Tyvärr kan du inte använda våra tjänster om du inte vill tillhandahålla sådan personlig information.
Rätt att få tillgång till och rätta informationen vi har om dig
Du har, under vissa förhållanden, rätt att begära en kopia av den personlig information vi har om dig, detta kallas en begäran om dataåtkomst (data subject access request). Du har också rätt att begära den information vi har om dig som kan vara felaktig, eller som har ändrats sedan du först tillhandahöll den till oss, som har uppdateras eller som har tagits bort. Denna begäran är kostnadsfri och kan skickas vårt personuppgiftsombud eller genom att kontakta vår kundtjänst (se avsnitt 3).
Rättighet att radera dina uppgifter
Under vissa omständigheter kan du be oss att radera personlig information vi har om dig (”rätten att bli glömd”). Detta inkluderar när:
Denna rättighet är föremål för obligatoriska retentionsperioder enligt EU:s lagar/lokala lagar.
Rätt att begränsa bearbetningen
Du har rätt att begära att vi begränsar (”blockerar” eller ”dämpar”) bearbetningen av din personliga information. När bearbetningen är begränsad kan vi fortfarande lagra din information, men kommer inte att använda den ytterligare. Vi har listor över personer som har begärt att ytterligare användning av deras information ska ”blockeras” för att säkerställa att denna begränsning respekteras i framtiden. Denna rättighet är tillgänglig för dig när:
Rätt till dataportabilitet
Du har rätt att få personlig information som du tillhandahåller oss, i ett ”vanligt maskinläsbart format”. Detta gör det möjligt att få och återanvända din information för egna ändamål över olika tjänster. Om du till exempel väljer att byta till en annan leverantör kan du flytta, kopiera eller överföra informationen enkelt mellan våra IT-system och deras, tryggt och säkert, utan att det påverkar användbarheten. Detta är dock inte en allmän rättighet och uppstår endast när bearbetningen av din information är:
Rätt att invända
Baserat på din specifika situation kan du göra invändningar mot bearbetningen av din personliga information, det vill säga:
Du har också rätt att invända mot användningen av din personliga information för direktmarknadsföring (inklusive profilering), till exempel när du tar emot e-postmeddelanden från oss som meddelar dig om andra tjänster från Kindred Group som vi tycker är av intresse för dig.
Rätt att återkalla samtycke
När vi litar på ditt samtycke som underlag för att bearbeta din personliga information, till exempel för försäljning och marknadsföringskommunikation (se avsnitt 5D), har du rätt att återkalla ditt samtycke vid alla tillfällen. Vi strävar alltid efter att göra det enkelt för dig att dra tillbaka ditt samtycke genom att välja ett ”avregistrera”-alternativ i varje kommunikation du tar emot från oss. Om du tycker att detta inte är fallet, kontakta vårt personuppgiftsombud på de sätt som beskrivs ovan i avsnitt 3, så försöker vi att fixa detta direkt.
Rättigheter relaterade till automatiserat beslutsfattande, inklusive profilering
Vi använder ibland system för att göra automatiska beslut baserat på din personliga information. Det hjälper oss att se till att våra beslut är snabba, rättvisa, effektiva och korrekta, baserat på vad vi vet. Dessa automatiska beslut kan påverka de produkter, tjänster eller funktioner vi kan erbjuda dig nu eller i framtiden, eller förmågan att använda våra tjänster.
Vi kan använda automatiserade beslut i följande situationer:
Dataskyddslagar syftar till att skydda individer mot skador som kan uppstå genom beslutsfattande, inklusive profilering, som sker utan mänsklig inblandning. Du har rätt att inte bli föremål för ett beslut, inklusive profilering, när det är baserat på automatisk bearbetning av din personliga information och det har en rättslig effekt eller en liknande signifikant effekt på dig.
Vänligen observera att rätten inte gäller när bearbetningen är:
Alla frågor som är relevanta för detta avsnitt måste skriftligen riktas till vårt personuppgiftsombud.
Vi svarar på din begäran relevant för detta avsnitt inom en (1) månad från dess mottagande. Vid förvarning kan denna period vid behov förlängas med ytterligare två (2) månader, med beaktande av komplexiteten i begäran och antalet andra väntande begäranden. Vid avslag på din begäran tillhandahåller vi relevant motivering.
Om din begäran inte uppfyller kraven i dataskyddslagen förbehåller vi oss rätten att antingen: (a) ålägga en rimlig avgift, med hänsyn till de administrativa kostnaderna för att tillhandahålla informationen eller kommunicera eller genomföra den begärda åtgärden, eller (b) avslå din begäran.
Otto CasinoVi har åtagit sig att skydda den personliga information du förmedlar till oss. Vi vidtar alla rimliga åtgärder för att säkerställa att all information som samlas in via vår Webbplats behandlas säkert och i enlighet med detta sekretessmeddelande och strikta normer för dataskydd. I enlighet med detta har vi antagit tillförlitliga förfaranden och tekniker för att skydda dina uppgifter mot obehörig åtkomst och felaktig användning.
Efter inloggning krypteras all information som skickas till och från Otto CasinoWebbplatsen med hjälp av 128-bitars Secure Socket Layer (SSL)-teknologi. SSL-certifikatet som används är utfärdat och verifierat av Trustwave, klicka på bilden för mer information.
Din kreditkortsinformation är krypterad och skickas endast en gång över internet till Otto Casino. Den lagras sedan krypterad i Otto Casinovårt säkra system. Otto CasinoVi är dedikerade att skydda våra kunders konfidentiella information och som ett led i detta är Otto Casinovi certifierade enligt betalningskortsindustrins datasäkerhetsstandard (PCI DSS).
Säkerheten hos Otto Casinovåra system och applikationer testas flera gånger per år av säkerhetsexperter från tredje part. Dessutom har Otto Casinovi ett Intrusion Detection System som övervakar all nätverkstrafik dygnet runt för tecken på attacker eller intrång.
Otto CasinoVi har en särskild avdelning för bedrägeribekämpning och avancerade system för att upptäcka och förebygga misstänkt aktivitet för att säkerställa att Otto CasinoWebbplatsen är ett säkert spelområde. Alla konton som är inblandade i misstänkt aktivitet kommer att frysas och undersökas i sin helhet. Om du som användare har några tvivel rörande aktiviteten på ditt konto, till exempel okända transaktioner i transaktionshistoriken eller överraskande förändringar i balansen, kontakta oss omedelbart.
Om du vill göra ett klagomål om hur vi har hanterat dina personuppgifter kan du kontakta vårt personuppgiftsombud för att undersöka saken.
Om du inte är nöjd med vårt svar eller tror att vi inte behandlar dina personuppgifter i enlighet med lagen kan du klaga till vår ledande dataskyddsmyndighet, Office of Information and Data Protection Commissioner (IDPC), eller dataskyddsmyndigheten i Sverige, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). För mer information om din rätt att lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), besök https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/.
Detta sekretessmeddelande kan uppdateras vid vissa tillfällen för att spegla förändringar i hur vi jobbar eller hur vårt arbete är reglerat, så du kanske vill kontrollera det varje gång du lämnar in personuppgifter till oss. Datumet för de senaste ändringarna kommer att visas på denna sida. Om du inte godkänner dessa ändringar, fortsätt då inte att skicka in personlig information till Otto Casino eller fortsätt inte använda våra tjänster Otto Casinopå något sätt. I annat fall anses du, genom att fortsätta att göra detta, ha accepterat ändringarna i sekretessmeddelandet. Du kan också radera ditt Otto Casino-konto vid alla tillfällen. Om det sker väsentliga ändringar i sekretessmeddelandet, som till exempel påverkar hur vi vill använda din personliga information, kommer vi att ge ett mer uttryckligt meddelande (inklusive för vissa tjänster, meddelanden om ändringar i sekretessmeddelandet via e-post) och det kommer att krävas att du godkänner en sådan ändring för att fortsätta använda Tjänsterna och ändringen kommer tillämpas omedelbart efter ditt godkännande av denna.
Genom att använda vår webbplats och genom att tillhandahålla dina personuppgifter, bekräftar du att du är skyldig att tillhandahålla dina faktiska, korrekta och fullständiga uppgifter som begärs av Otto Casino. Du måste dessutom informera oss om ändringar i din information för att säkerställa att den hålls uppdaterad och korrekt.
Om det visar sig att du bryter mot dina skyldigheter eller om vi har rimlig misstanke om att informationen du tillhandahåller är falsk eller ofullständig eller på något sätt strider mot dataskyddslagen eller detta meddelande, förbehåller vi oss rätten att avslå din ansökan om registrering eller att stänga av eller avsluta ditt konto med omedelbar verkan utan föregående meddelande. I detta fall har du ingen rätt till kompensation på grund av avslag på din ansökan eller avstängning eller avslutande av ditt konto.